Hvorfor profileringsartikler`?
I henhold til en undersøkelse utført av IRM, Instituttet for reklame- og mediestatistikk, sto markedsføring med profileringsartikler for hele 8,5 % av all markedsføring i 2020. Det er mer enn all TV- og radioreklame til sammen. Hvorfor er profileringsartikler så populære? Vi forklarer hvorfor.
Profileringsartikler er populære
Flere undersøkelser viser at mottakerne har en veldig positiv holdning til profileringsartikler. Produktene er populære i seg selv, og de gjør mottakeren mer positivt innstilt til bedriften som står bak. Ikke mange andre former for markedsføring gir så mange positive reaksjoner som akkurat profileringsartikler.
Produkter som beholdes og brukes
I henhold til en undersøkelse utført av bransjeorganisasjonen SBPR i 2020, bruker nesten halvparten av de spurte en reklamepenn ganske, eller veldig ofte. Den beholdes dessuten i overraskende lang tid. Et godt eksempel på styrken til profileringsartikler. De fleste profileringsartikler beholdes, brukes og gir glede i lang tid.
Et supplement til annen markedsføring
Profileringsartikler er produkter som fremmer det fysiske møtet. Som gjør møtet mellom mennesker positivt og minneverdig. De etterlater også et varig minne hos kunden. Profileringsartikler skal helt enkelt sees som et supplement til annen markedsføring. I tider der digital markedsføring dominerer, er profileringsartiklene ekstra viktige.
Bidrar til å bygge en sterk bedriftskultur
Profileringsartikler bidrar til å bygge en sterk bedriftskultur. Både på og utenfor kontoret. Kruset med kaffe på skrivebordet. Den gode sjokoladebiten på møtet. Paraplyen som du rasker med deg på vei hjem fra kontoret. Eller hettegenseren du drar på deg på løpeturen. Alle er de viktige byggesteiner i oppbyggelsen av en sterk bedriftskultur.
Tips i valget av profileringsartikkel
Det å velge riktig profileringsartikkel, kan av og til være litt vanskelig. En god start kan være å tenke over hvordan profileringsartiklene skal brukes. Er de først og fremst tiltenkt internt bruk, eller til ekstern markedsføring? Neste spørsmål er hva bedriften din skal utstråle. Innovasjonskraft, trygghet eller kanskje høy trendfaktor? Vil du ha hjelp fra oss, så er vi alltid her for deg. Vi er eksperter på profileringsartikler.